Digital markedsføring

Digital markedsføring gir mye for pengene. Når vi snakker om markedsføring i dag, så er det digital markedsføring det er snakk om. Mulighetene er mange med bl.a. sosiale medier, blogging, synlighet i Google og e-postmarkedsføring (nyhetsbrev).
Få hjelp med å finne de kanalene hvor du treffer dine kunder på en mest effektiv måte.

 

Webside

Gjør du markedsføringsaktiviteter som driver trafikk til nettsiden din, men opplever at få handler eller tar kontakt?
Det er viktig å ha en webstrategi, og en funksjonell webside som er tilpasset både mobil og andre digitale flater slik at kundene finner deg og det de er ute etter. Websiden er selve kjernen i din markedsføring og din bedrifts ansikt utad.
Husk at dine konkurrenter bare er et tastetrykk unna!

 

Sosiale media

Med sosiale medier, og spesielt Facebook, har du en unik mulighet til å nå ut til mange for en billig penge. Du kan spisse målgruppen slik at du når akkurat de som du vil, og det er lett å måle effekten av innsatsen. Jeg hjelper deg med hvilke sosiale medier du bør velge, setter opp, eller går igjennom eksisterende profil/side slik at du får maks utnyttelse. Sammen legger vi en plan for hva du skal kommunisere i de ulike kanalene og når. Samt hvordan bruke sosiale medier som en bevisst markedsføringskanal.

 

Facebook-annonering

Fortsatt er det veldig rimelig å annonsereFacebook, og en nødvendighet for at det du legger ut på Facebook-siden din skal bli synlig for din målgruppe. Visste du at i gjennomsnitt er det kun 3-6 % av de som følger siden din som ser det du legger ut? Frustrerende ikke sant? Det finnes ulike måte å annonser på Facebook, og jeg hjelper deg gjerne med å sette opp annonser og annonsekampanjer eller lære det å gjøre det selv.

 

Nyhetsbrev (e-postmarkedsføring)

E-postmarkedsføring (nyhetsbrev) er en effektiv måte å nå ut til dine potensielle kunder, eksisterende kunder og samarbeidspartnere. Send ut  nyhetsbrev jevnlig til de som står på e-postlisten din. Det er en del som må på plass for å få en e-poststrategi til å fungere. Du trenger et e-postmarkedsføringssystem (f.eks. MailChimp), mulighet til at folk kan melde seg på nyhetsbrevet via dine nettsider (optin og landingsside), måter for å få folk til å melde seg på (du har kanskje hørt om listebygging), oppfølging via e-post, utforming av e-posten / nyhetsbrevet, automatisering av utsendelser osv. Det kan virke overveldende og mye å sette seg inn i, men her kan jeg hjelpe deg steg for steg for å få alt på plass.

Ta kontakt om du ønsker hjelp med å sette opp en strategi for hvordan du får folk til å melde seg på ditt nyhetsbrev (e-postliste), sette opp en mal for nyhetsbrev i ditt design og få opplæring i nyhetsbrevprogrammet MailChimp.

Ta kontakt for å høre mer om hvordan vi sammen kan jobbe med din markedsføring

Klikk her for å ta kontakt