HELDAGSKURS & WORKSHOP  16. november 2017 i Oslo

 

Hvordan komme i gang med Facebook-annonsering og Instagram for bedrifter

Jungeltelegrafen har gått online – har du?

Mange bedrifter dreier sine budsjetter mot det digitale, og med god grunn. Stadig flere benytter seg av content marketing, også kalt innholdsmarkedsføring. Det satses på bruk av sosiale medier med klare og konkrete mål.

Facebook er en masseannonseringskanal med 3,4 millioner bruker i Norge. 83% er på Facebook hver dag, og 82% av disse sjekker Facebook flere ganger om dagen. 79% av de som bruker Facebook er over 18 år. Som du skjønner har du muligheten til å treffe MANGE potensielle kunder via Facebook.

Instagram er den kanalen som vokser mest, og ser du etter en plattform med høy trafikk og engasjement er Instagram perfekt. Den er visuell, og bygger merkevare! I motsetning til hva mange tror, tar folk kjøpsbeslutninger basert på følelser og ikke på fakta eller tall.

Dette er et kurset er for deg som vil komme i gang med Facebook-annonsering og Instagram for bedriften, og få hjelp til å legge en plan for hvordan bruke sosiale medier i 2018.

 

Hverdagshistorier

Alt og alle har en historie å fortelle. Når du gir kundene dine et emosjonelt perspektiv, gir du liv til dine produkter og tjenester. Dette er mye av essensen i det vi skal lære deg. De produkter du har i butikkhyllen din, eller dine tjenester, blir mer interessante for dine målgrupper når du viser de i et miljø og kontekst ut av butikk, salong eller eget kontor. Vi skal gi deg mange gode råd, tips og eksempler på hvordan du kan skape historier som beveger, engasjerer og gir verdi for dine målgrupper.

 

Hvordan vise personlighet

Kunder, medarbeidere, samarbeidspartnere eller bare deg! Folk liker å kjøpe av folk. La de bli kjent med deg. Vi gir deg tips og råd til hvordan du kan kommunisere din bedrift på best mulig måte.

 

Hvordan skape dialog med målgruppen

Sosiale medier skal være dialog mellom deg og dine følgere. Det handler om at kommunikasjonen skal gå begge veier. Vi forteller deg hvorfor dette er viktig og hvordan du helt konkret kan følge opp. Hvordan du kan inngå allianser og samarbeide til felles glede og nytte.

 

Engasjere og stimulere til deltakelse

Vi viser deg hvordan du kan lage konkurranser og virkelige engasjere. Involvere er også viktig og vi viser deg hvordan du kan aktivere følgere ved å kreve litt innsats fra de.

 

Hvordan erstatte ”hard selling” med ”soft selling”

Hvordan kan du gi merverdi og inspirasjon isteden for å snakke om produktets fortreffelighet og pris.

Program for dagen

 

09.00    Velkommen
– Hvorfor skal din bedrift være på Instagram og Facebook
– Hvordan bedrifter kan bruke Instagram og Facebook-annonsering til markedsføring og merkevarebygging
– Hvordan planlegge dine sosiale medier aktiviteter – vi gir deg verktøyene

10.30   Pause med servering

10.45   Instagram for bedrifter
– Din Instagram-profil, kontooppsett og innstillinger
– Hvordan engasjerer og skape dialog
– God hverdagskommunikasjon på Instagram
– Riktig bruk av #hashtags
– Verktøy for mer effektiv bruk av Instagram

13.00   Hotellets smakfulle lunsj   

13.45   Kom i gang med Facebook-annonsering
– Oppsett av annonsekonto på Facebook
– Opprettelse av Facebook-pixel på nettsiden (VIKTIG)
– Smarte strategier for annonsering på Facebook for å få flere kunder
– Hvordan finne og nå målgruppen din
– Lær å sette opp en annonse

15.00   Pause med servering

15.15   Workshop
Individuell jobbing med egen Facebook-annonsering – implementering av det du har lært

16.15   Oppsummering av dagen

16.30   Afternoon tea i Vinterhaven (egen påmelding)

Formålet med kurset

Etter endt kursdag vil du kunne bruke Facebook-annonsering og Instagram på en effektiv og lønnsom måte for å markedsføre deg og din bedrift. Du har også fått implementert noe av det du har lært, fått hjelp og svar på dine spørsmål.

 

Hvem passer kurset for?

  • Kurset passer for deg som vil benytte Facebook og Instagram regelmessig for å flere kunder.
  • Kurset passer for deg som vil bygge merkevare og blir mer synlig på nett.

 

Forutsetninger

  • Det forutsettes at du allerede har opprettet en bedriftsside på Facebook og Instagram. (Eller om du vil komme i gang med Instagram)
  • Ta med deg egen PC / Mac
  • Ta med mobiltelefon
  • Husk ladere

 

Om kursholderne

Rikke Dørum Schönborn, Fokus Marketing

Rikke har jobbet med markedsføring i 20 år. De siste 7 årene  har hun jobbet med å hjelpe mindre bedrifter og gründere med deres markedsføring gjennom rådgiving, workshop, kurs og konkrete “hands-on” markedsføringsoppgaver gjennom firmaet sitt, Fokus Marketing. Kundene er bedrifter som ikke har egen markedsføringskompetanse og hverken har behov eller råd til å ansette en markedsfører på heltid. Typiske kunder er gründeren og mindre bedrifter som har drevet noen år, men trenger hjelp for å kommer videre og bli synlig utover sitt eget nettverk.

Les mer om Rikke her >>

 

Kari Hassselknippe, Hasselknippe Consulting

Kari Hasselknippe er gründeren bak Hasselknippe Consulting, og som rådgiver og prosjektleder hjelper hun bedrifter med helhetlige strategier, konsepter og løsninger innen branding, kommunikasjon, markedsføring og PR. Kari har 25 års erfaring fra ulike kommersielle stillinger innen hotell og reiseliv, hvorav 14 år som salgs- og markedsdirektør ved Grand Hotel, Oslo. Kari jobber både strategisk og operativt, og bidrar med gode ideer som får folk til å prate.

Les mer om Kari her >>

 

Praktisk informasjon

Torsdag 16. november 2017
Kl. 9.00 – 16.30
Hotel Bristol, Kristian IVs gate 7, 0164 Oslo

Pris:        2.995,-

Dette inkluderer:
–  kursmateriell
–  deilig lunsj på Hotel Bristol
–  to pauseserveringer med kaker, frukt og snacks
–  kaffe og te hele dagen


Begrenset antall plasser. Bindende påmelding.

 

Afternoon tea & mingling

Etter endt kursdag håper vi du vil være med oss på Afternoon tea og mingling i Vinterhaven fra kl. 16.30 – 18.30.

Afternoon tea:   325,-
Afternoon tea m/ champagne:    425,-

Påmelding til kurs i Facebook-annonsering og Instagram for business 16. november

10 + 15 =