2 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 2 Google+ 0 2 Flares ×

Kjenner du på følelsen av å være litt «stuck» og utydelig i markedsføringen og i bedriften din?  Du jobber og jobber uten at du kommer noe særlig fremover med business din? Eller du jobber kanskje med ting som ikke gir deg nok glede, energi eller tilfredstillelse?

Jobber du i businessen din – eller for businessen din?

Det er fort gjort å havne i den situasjonen hvor du jobber med kunder og ulike oppdrag i lang tid, med liten (eller ingen tid) til å utvikle bedriften. Og du ender kanskje med å føle at du ikke får brukt deg og dine talenter på en god måte, at du ikke når ut til mange nok, du bruker for mye tid på trivielle ting og at inntjeningen ikke øker.

Du kan se på det slik at du enten er assistenten i bedriften som gjør det du får beskjed av kundene om å gjøre. Eller, du er arkitekten u businessen som legger føringene for hvordan du ønsker jobbe for å få mest mulig ut av din tid, energi og få hjulpet flere gjennom produkter og tjenester som du selger.

Dagene flyr, ukene, flyr – for ikke snakke om månedene – uten at du får realisert det som bor i deg. Din gave, ditt talent, som du skal bidra med i verden. Det er så frustrerende! Heldigvis så er det en løsning – og den ligger hos deg. Du må bare tørre å finne den, og gjøre de endringene som trengs. Ikke bare bare, jeg vet.

Mange utsetter å markedsføre seg fordi de synes det er vanskelig, de ikke har tid, de vet ikke hvor de skal begynne eller de synes rett og slett det er pinlig å være synlig. Men husk at du tilbyr noe som andre der ute trenger! Noen der ute sliter med noe du kan hjelpe dem med. Så snu fokuset fra at det handler om deg, til at det handler om kunden og det de ønsker å få løst.

Kanskje er du ikke helt sikker på hva det er som er din gave, din nisje, ditt konsept eller din ideelle kunde? Kanskje ser du ikke dine egne markedsføringsmuligheter fordi du står for nær?

Forrige uke møttes jeg og en gründervenninne for en dags workshop hvor vi jobbet et par timer på hennes business og et par timer på min. Dette gjør vi én gang i halvåret, og det er gull verdt! Det er så mye lettere å hjelpe andre, og se hva de trenger å gjøre for å komme seg videre enn å hjelpe seg selv… Rart at det alltid er lettere å fortelle hva andre skal gjøre 😉  Vi hang opp store ark på veggen, skrev, tegnet og forklarte. Brainstormet, lot kreativiteten flyte og strukturerte til slutt hvilke action-punkter vi måtte ta fremover. Det var en magisk dag hvor jeg kjente på en indre drive, flyt og at følelsen over å være «stuck» slapp taket.

På bare noen timer så hadde jeg fått klarhet i hvordan jeg skal jobbe fremover, ny vinkling, nytt konsept, hvem det nye konseptet er for, hvordan spisse budskapet og hvordan legge opp markedsføringen. Det var rett og slett halleluja-stemningen på kontoret den dagen.

Ikke bare fikk jeg hjelp til å jobbe MED businessen, det forplikter også å følge opp to do-listen  vi satte opp når noen har brukt av sin tid for å hjelpe meg. Nå er det tid for action – og slutt på utsettelser!

Ønsker du også hjelpe med å finne veien videre?

Det er som kjent slik at flere hoder tenker bedre enn ett. Derfor har jeg satt av én dag for en «master minding workshop» hvor vi i en gruppe på maks 5 (pluss meg) jobber sammen med din business. Hver og en har 45 minutter hvor alle brainstormer på det du trenger for å komme videre i din business og med din markedsføring.  Dette er en utrolig morsom, kreativ og effektiv måte å få nye idéer og tilbakemeldinger på. Du vil også lærer masse og få nye innspill gjennom det de andre trenger hjelp med.

Jeg vet juni er en hektisk måned for de fleste av oss, men samtidig er det perfekt timing for en master minding workshop. Etter denne dagen vil du ha en liste med ting du kan jobbe med gjennom sommeren slik at du er forberedt til mer business når høsten kommer. Hadde det ikke vært deilig å føle at du har fått  jobbet med businessen – ikke bare i businessen? Og å kunne trykke på «markedsføringsknappen» når sommerferien er over?

Det er noen få plasser igjen til onsdag 14. juni  i Asker for deg som har lyst til å jobbe med businessen i sommer. Du kan lese mer om workshopen her.

Jeg vil gjerne høre fra deg i kommentarfeltet nedenfor. Hva er det mest utfordrende for deg i din business akkurat nå?

signatur_Rikke Dørum Schönborn

 

Rikke Dørum Schönborn

Rikke har siden 1997 arbeidet med markedsføring av ulike produkter i ulike bransjer og står godt rustet til å hjelpe deg og din bedrift med å bli synlig så dere tiltrekker dere flere og riktige kunder. Rikke er en sprudlende person og har en smittende glede for markedsføring og kommunikasjon.
2 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 2 Google+ 0 2 Flares ×

Kommentarer