0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 0 Flares ×

Det er endelig vår, og vi nyter lysere og varmere tider. Det er tid for vårrengjøring i hus og hage, men bruk også denne “rydde-dilla” til å rydde opp i markedsføringen av din bedrift.

10 Tips – Hvordan vårrengjøre din markedsføring

  1. Ta en grundig gjennomgang av websiden.Er tekst og annet innhold tydelig og konsist? Sjekk om alle linker virker. Gå gjennom automatiske e-post linker. Uthev viktig tekst med fet skrift. Bruke flere linker til eksterne sider, og andre sider på din egen webside. Legg til “Kontakt oss”, “Meld deg på nyhetsbrev” på så mange steder som mulig på din hjemmeside.
  2. Utfør en spørreundersøkelse om hva dine kunder ønsker. Bruk en premie eller et insentiv for å få flere til å svare. Bygg opp undersøkelsen slik at du får informasjon som hjelper deg å identifisere muligheter for nye produkter eller tjenester, eller hvordan du kan fornye det du allerede har. Du kan til og med skrive en pressemelding om du skulle avdekke noe interessant.
  3. Opprett et system for måling av markedsføringsaktiviteter. Forsikre deg om at du mottar viktig informasjon om hvordan og hvor folk fant deg, og hvor mange av disse ble dine kunder.
  4. Rydd opp i databasen din. Fjern ugyldige e-postadresser som aldri når mottakeren.
  5. Benytt deg av en student eller en på arbeidstilltak som kan ringe rundt til alle dine kunder for korrekte kontaktdetaljer, samt oppfordre de til å abonnere på nyhetsbrevet ditt.
  6. Se gjennom alt markedføringsmateriell. Ta en grundig sjekk på om budskapet er konsistent, om profilen er gjennomgående og rettet mot målgruppen din.
  7. Gjennomgå ulike markedsføringspartnere eller henvisningssteder. Fungerer de for deg? Skal du opprette samarbeid med nye partnere eller forbedre samarbeidet med de du har per i dag.
  8. Sjekk epost-signaturene dine. Er din egen og alle dine ansatte sine epost-signaturer konsekvente? Kan du legge til flere linker så folk får mer informasjon om produkter, tilbud og/eller arrangement. Inkluderere signaturen en oppfordring til å abonnere på nyhetsbrevet, like deg på Facebook, koble seg mot deg på Linked-In eller følge deg på Twitter?
  9. Delta på salgsmøter eller lytt til salgssamtaler. Er det du som gjør salgsjobben så be om en tilbakemelding på din tilnærming fra dine kunder. Hvordan blir dine potensielle forretningsmuligheter behandlet? Bør du skrive nye salgsbrev, eller gå gjennom eksisterene? Se gjennom og kvalitetssjekk tilbakemeldinger på e-post, tilbudsmaler og presentasjoner, og gjør eventuelt om på de slik at de fungerer bedre for deg.
  10. Finn frem makredsføringsplanen eller ta frem et ark å skriv en ny. Er dine markedsaktiviteter i tråd med dine markedsføringsmål? Eller gjør du ting adhoc uten en klar plan?

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men en god vårrengjøreing gir meg et klart hode og mer energi. Begge deler er nødvendig for å drive business.

Jeg blir veldig glad om du vil dele noen vårrengjøringstips i kommentarfeltet nedenfor. Husk sharing = caring 🙂

 

Rikke Dørum Schönborn

Rikke har siden 1997 arbeidet med markedsføring av ulike produkter i ulike bransjer og står godt rustet til å hjelpe deg og din bedrift med å bli synlig så dere tiltrekker dere flere og riktige kunder. Rikke er en sprudlende person og har en smittende glede for markedsføring og kommunikasjon.
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 0 Flares ×

Kommentarer