0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 0 Flares ×

I dagens digitale verden er visittkortet fortsatt en viktig del av markedsføringen, og en av de rimligste, og effektive verktøyene du kan bruke til å markedsføre deg og din bedrift.

En undersøkelse utført av nettstedet DesignCrowd fant man ut at av 1.000 bedrifter, så deler over 80 prosent fortsatt ut visittkort. Og at av de som mottar visittkort, legger 70 prosent inn detaljene i sin smarttelefon, eller oppbevarer kortet.
Selve kortet har vist seg å være bedriftens trofaste trykksak, så er hva som blir trykt på kortene endret seg markant.

Visittkortet bør selvfølgelig minimum innholde  ditt navn, firmanavn, telefon, e-post, web-adresse og en kort beskrivelse om hva din bedrift gjør. Invester i godt papir, som ikke er for tynt. Bruk et profesjonelt design som er i tråd med din bedrifts profil – og dermed styrker ditt varemerke.

Husk å ALLTID bruke baksiden på kortet. Det koster ikke mye ekstra, og vil ellers være bortkastet plass. Dette er en annonseplass for din bedrift! Bruk visittkortet som en mini-brosjyre. De som mottar kortet vil lettere huske deg, og får vite noe konkret om deg og bedriften uten å måtte søke det opp på nettet.

Du kan også inkludere en QR-kode (som scannes via en app på mobilen) som f.eks. innholder dine kontaktdetaljer – som man enkelt laster inn i Kontakter på mobilen. Du kan også sende de til en kampanjeside på nettet eller få de rett inn på nettsiden uten å måtte plundre med å skrive inn nettadressen. Tidsbesparende, og et samtaleemne ved utveksling av visittkort. QR-koden legges inn som et bilde, og det lager du enkelt selv HER.

Alle har et visittkort, så vær kreativ i både utformingen og anvendelsen av det. Skill deg ut fra mengden. Finn på noe som gjør at kortet har en multifunksjon. Som f.eks. noen av disse smartingene har funnet på:

 

Visittkort som markedsføringsverktøy_fokus marketing

 

 

 

 

 

 

 

En personlig trener som har brukt stretch visitkort – så får man trent litt samtidig.

kreativt vistittkort_markedsføring_fokus marketing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vareprøve

La det gå sport i å markedsføre din business

Hvor billig kan du gjøre det, og hvor kreative kan du være? Slik som denne karen:

En eiendomsmegler betalte hver morgen bompenger for å komme over broen på vei til jobb.  Da han kom frem til luken for å betale  ba han om å få betale for de to bilene bak han. Eiendomsmegleren gav mannen i luken to av sine visittkort, og ba han gi et til hver av de med ønske om en god dag fra han.

Dette fortsatt han med i flere uker. De som fikk kortet og gladmeldingen om at de ikke trengte å betale fikk en god start på dagen og følte en takknemlighet for rausheten til eiendomsmegleren.

Hvem tror du de ringte til den dagen de skulle selge bolig?

Jeg har alltid med meg visittkort. Har en bunke i alle vesker, i lommeboka og i bilen.
Hva med deg? Hvordan bruker du dine visittkort? Er du flink til å dele de ut, eller glemmer du ofte å ta de med?

Rikke Dørum Schönborn

Rikke har siden 1997 arbeidet med markedsføring av ulike produkter i ulike bransjer og står godt rustet til å hjelpe deg og din bedrift med å bli synlig så dere tiltrekker dere flere og riktige kunder. Rikke er en sprudlende person og har en smittende glede for markedsføring og kommunikasjon.
0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 0 Flares ×

Kommentarer